Gülöz Makina Metal Döküm Plastik San. Tic. Ltd. Şti.

ÖNEMLİ AR-GELERİMİZDEN BİR KAÇ ÖRNEK

ÖNEMLİ AR-GELERİMİZDEN BİR KAÇ ÖRNEK

 

ÖNEMLİ  AR-GE  LERİMİZ

  1. 1.      MOTOR GERGİ  RAYI ÜRÜNÜ TASARIMI VE PROTOTİF ÜRETİMİ    BAŞARILI- (2003-2005 ARASI)  FAYDALI MODEL VE ENDÜSTRİYEL TASARIM BELGELİ

KAYIŞLARIN, ZİNCİRLERİN GERDİRİLMESİ VE GEVŞETİLMESİ İŞLEVİNİN SERİ VE EKONOMİK OLMASINI SAĞLAYAN BİR DÜZENEKTİR.

MOTORLA AKTARMA MİLİ ARASINI VİDALI DÜZENEKLE BOŞLUKSUZ RAY ÜZERİNDE KASNAK AYARINI BOZMADAN AÇMA VEYA GEVŞETME DÜZENEĞİDİR.

MOTOR STANDARTLARINA GÖRE 9 FARKLI EBADLARDA DİZAYN EDİLMİŞ OLUP EKONOMİKDİR.

 

 

 

  1. 2.      EKSANTRİK PLANLI ÇALIŞAN REDÜKTÖR TASARIMI VE ÜRETİMİ 5- %90 BAŞARILI -2009 FAYDALI MODEL BELGELİ.

STANDART REDÜKTÖRLERDE BİRBİRİ İLE ÇALIŞAN İKİ DİŞLİDE DİŞ SAYILARI NE OLURSA OLSUN BÜTÜN YÜK HERZAMAN BİR DİŞE GELMEKTEDİR. BİR DİŞİN DAYANACAĞI TORKA GÖRE MODÜL VE DİŞ GENİŞLİĞİ HESAPLANMAK ZORUNDADIR. BUDA ODUKÇA BÜYÜK GÖVDE OLMASINA NEDEN OLMAKTADIR.

3 SIRA PLANET REDÜKTÖRLERDE İSE TOPLAM 3 DİŞİN ÇEKECEĞİ TORK DİKKATE ALINIR MODÜL VE DİŞ GENİŞLİĞİ DE O ORANDA 3 KAT AZALIR.

PLANEKS İSMİNİ VERDİĞİMİZ EKSANTRİK PLANLI REDÜKTÖR İSE İÇ DİŞLİNİN DİŞ SAYISININ %60 - %95 İ BİRBİRİ İLE TEMASLI OLMAKTADIR. BU NEDENLE ÇOK KÜÇÜK MODÜL VE GENİŞLİKLE BÜYÜK TORKLAR İLETİLEBİLMEKTEDİR.

AYRICA BU ÇOKLU TEMAS REDÜKTÖR BOŞLUĞUNUNDA ÇOK ÇOK AZALMASINA NEDEN OLDUĞU İÇİN ROBOTLARDA YOĞUN KULLANILMAKTADIR.

İÇ DİŞLİ İÇİNDE EKSANTRİK ÇALIŞAN BİR DİŞLİ İLE ÇOK KÜÇÜK EBADLARLA ÇOK YÜKSEK TORKLAR VE ÇOK YÜKSEK TAHVİLLER ELDE EDİLEBİLMEKTEDİR. İÇ DİŞLİ DİŞ SAYISININ, İÇ DİŞLİ İLE EKSANTRİK DİŞLİ ARASINDAKİ DİŞ SAYISI FARKINA BÖLÜNMESİ İLE TAHVİL ORANI BELİRLENMEKLTEDİR.

WEB SİTEMİZDE 11.6 Kg AĞIRLIĞINDAKİ REDÜKTÖRLE 750Nm. TORKLU YÜK TEST EDİLİRKEN VİDEOMUZ VARDIR.

 

 

 

  1. 3.      SAÇ KASNAK ÜRETİM VE TASARIM 5 - %90 BAŞARILI- 2011  ENDÜSTRİYEL TASARIM BELGELİ

HAFİF, EKONOMİK VE DAHA SAĞLIKLI BİR HAREKET AKTARMA SAĞLAYAN AKTARMA ELEMANIDIR. SAÇDAN PRESDE ÜRETİLDİĞİ İÇİN İŞÇİLİĞİDE ÇOK AZDIR.

DAHA ÖNCE KAMYON VE OTOMOBİLLERİN KASNAKLARI BU YÖNTEMLE YAPILMIŞ OLUP BU PROJEMİZ ENDÜSTRİYEL OLARAK ONLARCA ÇEŞİT STANDART MARKETLERDE SATILACAK BİR KASNAK TASARLANMIŞ OLMASI FAKINI OLUŞTURUR.

 

 

4- TANBURLU ÇAYIR BİÇME MAKİNASININ İYİLEŞTİRME VE MALİYET DÜŞÜRME PROJESİ OLARAK TRİGER SİSTEMLİ TASARLANMASI- 2017 İNCELEMELİ PATENT BELGELİ

MEVCUDU KONİK DİŞLİLERLE ÇALIŞAN VE KONİK DİŞLİLERDE ÇOK ARIZALANMALARA NEDEN OLAN TANBURLU ÇİM BİÇME MAKİNALARINA

90 DERECE DİKEY VE ZIT YÖNDE HAREKET İLETEBİLEN BİR TRİGER KAYIŞ KASNAK DÜZENEĞİ GELİŞTİRİLMİŞ OLUP BU DÜZENEĞE İNCELEMELİ PATENT BELGESİ ALINMIŞTIR.

BU DÜZENEK SAYESİNDE SESSİZ VE SAĞLIKLI BİR AKTARMA SAĞLANMIŞ EN KÖTÜ DURUM, KAYIŞ YIPRANIR VE KOPAR BU DURUMDADA  ÇİFTÇİ KENDİ İMKANLARIYLA 1-2 DAKİKADA KAYIŞI DEĞİŞTİREREK İŞİNE DEVAM EDENİLİR HALE GETİRİLMİŞTİR.

 

 

5-      TRİGER DİŞLİLERE TORNADA EZME MAKARASIYLA SAÇLARIN TAKILMASI YÖNTEMİ BAŞARILI 2007- İNCELEMELİ PATENT BELGELİ

TRİGER KASNAKLARINKENARLARUNDA KAYIŞIN ÇIKMAMASI İÇİN SAÇDAN FLANŞLAR MEVCUTTUR.

BU FLANŞLAR DAHA ÖNCE PRESDE SIKIŞTIRILARAK YAPILMAKTAYDI.

PRESDE SIKIŞTIRMA İŞLEMİ PRATİK VE EKONOMİK GİBİ GÖRÜLSEDE ENDÜSTRİYEL UYGULAMADA YÜZLERCE FARKLI ÇAPDA (7-700mm ARASI) SAÇLAR PRESLENMESİ GEREKİR. BUNLARDA YÜZLERCE KALIP YATIRIMI VE YÜZLERCE DEFA KALIP DEĞİŞTİRİP KALIP AYARI YAPMA İŞÇİLİĞİ DEMEKTİR.

OTOMOTİV SEKTÖRÜNDE EKONOMİK OLUP, ENDÜSTRİYEL UYGULAMDA AVANTAJI OLMAYAN BU YÖNTEME KARŞI

TORNADA BİR MAKARAYLA HER ÇAPDA TRİGERİN KENARINI DÖNERKEN EZEREK FLANŞLARIN SABİTLENMESİ SAĞLANMIŞTIR.

BUNADA USÜL PATENTİ ALINMIŞTIR.


12 Mart 2021 Cuma